Bu yılın son Çanakkale yolcuları da uğurlandı!

Nisan ayı boyunca Çanakkale'ye giden Beykoz kafilelerinin sonuncusu, Belediye Başkanı tarafından bizzat uğurlandı.

Nisan ayı boyunca Çanakkale'ye giden Beykoz kafilelerinin sonuncusu, Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek ve ekibi tarafından bizzat

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Nisan ayı boyunca Çanakkale’ye giden Beykoz kafilelerinin sonuncusu, Belediye Başkanı tarafından bizzat uğurlandı.

Nisan ayı boyunca Çanakkale’ye giden Beykoz kafilelerinin sonuncusu, Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek ve ekibi tarafından bizzat uğurlandı. Bu yıl, Çanakkale Şehitliği’ne toplam 11 bin Beykozlu gönderildi

Beykoz Güncel Haber, akşam saat 23.00 itibariyle, Çanakkale’ye hareket etmek üzere Belediye Meydanı önünde otobüslerine binmeyi bekleyen Beykozlular ile görüştü.

Son gece 20 otobüs ve bin yolcu gitti!

Beykoz Belediyesi’nin her yıl düzenlemekte olduğu Çanakkale Şehitliği gezisinin toplam bin kişi ve 20 otobüsten oluşan sonuncu kafilesi, dün gece uğurlandı.

Kavacık Mahalle Muhtarı Yusuf Kesici’nin de, mahallelisini taşıyan üç yolcu otobüsüyle katıldığı kafileyi uğurlayanlar arasında Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, Belediye Başkan Yardımcıları, Belediye Danışmanı Ali Zengin, Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Adem Çalışkan ve bazı Belediye Meclis üyeleri de vardı.

Beykoz Güncel Haber, Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Adem  Çalışkan ve vatandaşlar ile konuştu.

Son kafileye katılan ve 20 otobüsü dolduran bin Beykozlu arasında; Ferit İnal Lisesi, İlim Yayma Cemiyeti, Barbaros Hayrettin Paşa Lisesi, Çavuşbaşı Çok Programlı Lisesi, Prof. Dr. İbrahim Canan Anadolu Öğretmen Lisesi (Cumhuriyet Köy) ve Kavacık Mahallesi sakinleri de vardı.

Çorba ve çay ikramı!

Yolculara, yolculuk öncesinde mercimek çorbası ve çay ikramında bulunuldu. Belediye  Başkanı Yücel Çelikbilek’in çorbaları vatandaşa kendi eliyle bizzat ikram konusunda oldukça hassas davrandığı da gözlerden kaçmadı.

Çanakkale Şehitlik ziyareti için neler düşünüyorlar?

Ali Talha ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)

Daha önce Çanakkale’ye gittim ancak okul ile birlikte ilk defa gideceğim. Çanakkale’ye gitmek güzel bir duygu. Arkadaşlarım ile birlikte gitmek de çok güzel! Tek gidildiği zaman fazla bir şey anlaşılmıyor ama arkadaşlar ile birlikte gidildiği zaman, hem daha iyi anlaşılıyor, hem de daha iyi bir his geliyor insana. Ufaklığımızda hep Çanakkale Savaşı ile ilgili filmler izledik.

Mevlüt Yiğit: ( Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nde görevli)

Kültür Müdürlüğü’nde görevliyim. Bugün 20 otobüs olarak gidiyoruz. Ben her sene bir kere Çanakkale’ye kontrole giderim. Çanakkale’ye 7 kez gittim! O ecdadın orada yaşadığını, oradaki rehberler katılımcılara anlatıyorlar. Vatandaşlarımız da bundan etkileniyor tabii. Mesela, ben bu sabah Çanakkale’den ağlayarak döndüm. Ki, ben devamlı gittiğim halde bu şekilde döndüm! Öğrenciler, çok daha değişik duygulara kapılıyorlar tabii! Bu ruhu yaşıyorlar; iyi oluyor!

Müberra Şahin (Kavacık Mahallesi sakini):

İlk defa gidiyorum. Ben Umre’ye gittim. Bu da hemen hemen umre gibi bir zevk! Çok güzel bir duygu. Sonra bir panayır gibi; herkes burada! Çok güzel bir şey!

Tuba Sevim ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)   Arkadaşlarımla birlikte ilk defa gideceğim. Çok heyecanlıyım. Bir kere Çanakkale’de şehitlerimiz var. Onları görecek olmak bir heyecan! Güzel bir duygu. Her gidişinde de duygulanıyor insan. Heyecanlıyım!

Ömer Tekin ( Kavacık Mahallesi sakini)

İlk defa gideceğim. İyi bir his! Şehitleri göreceğiz, gezeceğiz. Dedelerimiz onlar. Şimdi gidip onları bir ziyaret edelim. Şehitlerimizin içinde belki de akrabalarımız vardır. Benim ikinci gidişim. Daha önce de Belediye ile gitmiştim. Çok hoşuma gittiği için yine gidiyorum! Allah razı olsun! Beykozlulara tavsiye ederim. Aslında ülkemizin her tarafı cennettir. Ben iş icabı az çok gezdim; Türkiye’nin her yeri güzel.

Cezayir Yıldız ( Kavacık Mahallesi sakini)

Bizim Kars’tan olan şehitlerimiz de vardır Çanakkale’de. Mezar taşlarının üstüne yazıyorlar. Ben Ardahanlı’yım. Bu gezi çok iyi; sağ olsunlar!

Mehmet Kara ( Kavacık Mahallesi sakini)

Ben de Kahramanmaraşlı’yım. Komşularımız ile beraber gidiyoruz. Geçen sene de gittim. Süre yetiyor. Çok güzel geçiyor. Sabah namazını orada kılıyoruz. Sabah namazından sonra kahvaltıyı yapıyoruz. Kahvaltıdan sonra gezmeye çıkıyoruz. Yanımıza da güzel bir rehber veriyorlar. Geçen seneki rehberimiz çok güzeldi; Allah razı olsun! Bize her tarafı gezdirdi, dolandık geldik. Öğlen namazını kıldık; yemeğimizi yedik. Yemeği yedikten sonra, ‘haydi hareket ediyoruz İstanbul’a!’ dediler. Döndük geldik, akşam namazına burada ulaştık. Çok iyi bir şey. Allah razı olsun! Hiç olmazsa şehitlerimizi geziyoruz. Fatiha gönderiyoruz onlara. Duygulanıyorum onların vaziyetinden.

Şeyma Koyun ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)

Ben küçükken gitmiştim, bir de şimdi gideceğim. Şimdi daha farklı tabii! Daha olgunlaştım Her seferinde farklı bir duygu var. Heyecanlıyım; arkadaşlarım ile güzel bir yolculuk yapmayı düşünüyorum. Oraya gitmemiz çok güzel bir şey. İnşallah güzel bir yolculuk olur. Herkes için, hele de gençler için çok güzel bir uygulama bu.

İlker Kıhrı ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)

İlk defa gideceğim ben. Şu anda heyecan yok ama merak var; sabırsızlanıyorum!

Mehmet Kıranda ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)

Üçüncü kez gidiyorum. Beykoz Belediyesi ile ikinci kez gidişim. Gitmeyeli 4 sene oldu. Çanakkale’nin çok değiştiğini söylüyorlar; merak ediyorum açıkçası.

Nuri Yeşilbaş (  Giresun Alucra Derneği yöneticisi, BEYDER’in kurucusu):

Ben askerliğimi Çanakkale Anıtı’nın karşısında yaptım! Askerliğimden bu yana da hiç gitmedim. Bugün arkadaşlarımı da topladım, getirdim. Dernek olarak müracaat ettik; sağ olsun Belediye Başkanımız da dikkate aldılar. Talep çok fazla! Bu gezilerin devamını bekliyoruz! Konya, Urfa gezileri de yapılabilir. Buralara halkın büyük bir teveccühü de var zaten. Japonya, baktığı zaman Türkiye’ye, ‘eğer biz sizin yerinizde olsak, neler yapardık’ diyor! Biz, tanıtımımızı fazla yapamıyoruz.

Ayşe Nur Kartal ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)

İlk gidişim. Heyecanlıyım! Orayı görmek değişik olacak. Belgesellerini izlemiştim; oldukça duygulanmıştım. Merak ediyorum. (Gezinin sonunda) neler düşüneceğimi merak ediyorum.

Yusuf Kesici ( Kavacık Mahallesi Muhtarı)

Kavacık Mahallesi olarak üç otobüs doldurduk. Ben ikinci kez gidiyorum. Bu şekilde, yani Beykoz Belediyesi ile birlikte ikinci kez gidiyorum. İnsanlar çok mutlu. Kimin emeği geçtiyse, hepsine çok teşekkür ediyoruz; özellikle de Belediye Başkanı’mıza! Çok talep var. Bunun daha hızlandırılmasını ve daha çoğaltılmasını talep ediyorum ben! Harika! Gelenlere de teşekkür ediyorum! Çanakkale’ye giderken daha bir neşeli gidiliyor; dönüşte ise hüzünlü dönülüyor. Vatandaşlar oradaki o acıları, o yaşanmışlıkları duyduklarında çok duygulu ve hüzünlü geliyorlar geriye.

Bahar Nur Ertürk ( Barbaros Hayrettin Paşa Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi)

İkinci gidişim. İlki, sekizinci sınıftaydı; küçüktüm. Heyecanlıyım şu an. Oraları tekrar göreceğim için heyecanlıyım. Küçükken pek bir şey anlamamıştım, farkında değildim. Gidip görmek istiyorum.

Hatice Çakır ( Kavacık Mahallesi sakini)

Geçen sene gittim yine Çanakkale’ye. Yine Beykoz Belediyesi ile birlikte gittim. Gidiyorum, askerlerimizi görüyorum geliyorum. İlk gittiğimde ağladım. Benim dört tane yavrum var. Orada yatanlar da bizim yavrumuz. Gelinim ile birlikte gidiyorum bugün. O götürüyor beni.

Yetkililer neler söylediler?

Adem Çalışkan ( Beykoz Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü)

Bu sene Çanakkale’ye sadece Nisan ayı boyunca gidildi

1 Nisan’da başladık gezilerimize. Daha önceki yıllarda Mart ayında başlatıp Mayıs ayının sonuna kadar gidiyorduk. Bu sene tamamını Nisan ayında gerçekleştirdik. Bunun nedeni, organizasyonun çok uzun sürüyor oluşuydu; bu sefer dağınıklık oluyordu. Biz de bunu bir ay içerisine toparlayalım dedik. Hem Nisan ayı, Çanakkale için çok uygun bir zaman. Bu ayda ne soğuk, ne de sıcak oluyor. Mevsim olarak çok uygun. O nedenle Nisan ayını tercih ettik.

Hafta sonlarına daha çok talep oluyor. O nedenle hafta sonlarında 15 – 20 araç gönderdik. Hafta içlerinde ise 7-8 otobüs gönderdik. Bu son akşamımızda da 20 otobüs gidiyor.

Otobüslerde ikramlarımız oluyor!

Nisan ayı boyunca toplamda 230 otobüs göndermiş olduk. Orada lavaboları vatandaşımıza ücretsiz kullandırıyoruz. Rehber hizmeti veriyoruz. Yani, araç, rehber ve lavaboları ücretsiz kullandırtıyoruz. Bu sene yemek vermedik. Önceden vardı; kaldırdık. Kaldırmamızın sebebi de şu: Orada bir tane tanıtım merkezi var. Sabah ve öğlen orada yemek yeniyor. Ancak bütün Belediyeler ( hemşerilerini buraya) gönderdiği için çok kaotik bir ortam oluşuyor. Dolayısıyla, vatandaşlar arasında yiyenler oluyor, yiyemeyenler oluyor. Biz de vatandaşımızı uyardık. Kendileri evlerinden bir şeyler getiriyorlar. Biz de otobüslerimizde küçük ikramlarda bulunuyoruz; meyve suyu, kraker, kek gibi.

Bugüne kadar 50 bin vatandaşımızı gönderdik!

Ben, geçtiğimiz Pazar günü oradaydım. Bu sene iki defa gittim. Daha önceki yıllarda da gittim; yani ( toplamda) on defa gitmişimdir. Dört yıldır devam ediyor bu gezilerimiz. Bugüne kadar 50 bin civarında vatandaşımızı gönderdik Çanakkale’ye.

İnsanlar çok duygulanıyorlar

İnsanlar çok duygulanıyorlar orada. Rehberlerimiz, ecdadımızın yaşadıklarını anlatıyor. Manevi bir iklime gidiyorlar aynı zamanda. Çanakkale diğer savaşlar gibi değil, çok farklı;  ruhu olan bir savaş. Dolayısıyla insanlar etkileniyorlar, duygulanıyorlar. Ağlayanlar oluyor. Yani, çok farklı enstantaneler yaşanıyor orada.

Gençlerin gitmesinde fayda görüyoruz!

İnsanların, özellikle gençlerimizin Çanakkale’ye gitmelerinde çok fayda var. Biz özellikle liseleri o yönde organize ediyoruz. Geçen sene tüm lise son sınıf öğrencilerini götürmüştük. Bu akşam gidenlerin de çoğu öğrencidir. Gençlerin gitmesinde fayda görüyoruz açıkçası. Başkanımız Yücel Çelikbilek de bize o yönde talimat verdi.

Sıradan bir turistik gezi değil

Şehitlerin o mezar taşlarını okuduğunuzda, 16 yaşında, 17 yaşında lise çağında çocukların şehit olduklarını görüyorsunuz. O çocuklar vatanları için orada canlarını vermişler. Gençlerin bunları görmelerinin, vatanına, milletine olan bağlılığını daha da geliştirdiğini, onları  şuurlandırdığını düşünüyoruz. Çanakkale gezisi sıradan, turistik bir gezi değil. Ben çok faydalı olduğuna inanıyorum.

Kamuoyunda, ‘yeter artık!’ diyenler var

Kamuoyunda, ‘ yeter artık, Çanakkale’ye gitmeyen kalmadı’ deniyor. Bence her nesil gitmeli. ‘ Yeter artık herkes gitti’ demek çok saçma çünkü biz, alttan gelen neslin tamamının orayı görmesi, o ruhu orada hissetmesi gerektiğini düşünüyoruz açıkçası. Biz burada görevde olduğumuz sürece Çanakkale gezilerini de mutlaka devam ettireceğiz. Talebe göre gezilerimizi de arttıracağız inşallah!

Edirne ve Bursa gibi geziler de planlarımız arasında!

Bu sene aynı zamanda Edirne, Bursa gibi gezileri de planlıyoruz. Bunu da ilk defa gazetenize söylemiş olalım! Düşünüyor ve planlıyoruz ancak henüz netleşmedi.

Yücel Çelikbilek ( Belediye Başkanı)

Mutluyuz!

Çanakkale’ye bugün 11 bin’inci yolcularımızı gönderiyoruz. Doğrusu mutluyuz çünkü bu bir kültür ve aynı zamanda bir tarih gezisi. Aynı zamanda bir vefa gezisi de! Dört yıl zarfında bu sayı 50 bin’i aştı! Nereden bakarsanız, nüfusun yüzde 20’den fazlasını göndermiş oluyoruz. Bu, ciddi bir olay!

Hemşerilerime çok teşekkür ediyorum!

Ben, hemşerilerime çok teşekkür ediyorum. Çok kısa bir zaman içerisinde, bir ay içerisinde 11 bin insanı göndermek gibi bir güzellik yaşadık. Bize bu imkânı verdikleri için onlara teşekkür ediyorum çünkü onlar gitmese, zorla gönderemeyiz.

Farklı yerlere geziler koyacağız!

Aynı zamanda diğer kültür gezilerimiz de devam ediyor. Bunun yerine belki farklı yerlere (geziler ) koyacağız, Allah nasip ederse. Biz istiyoruz ki, vatandaşlarımız, hemşerilerimiz Türkiye’yi tanısınlar, tarihi tanısınlar. Zaten onlar belli değerlere sahipler ama oraların havası onları çok daha farklı düşünmeye sevk eder diye düşünüyoruz. Ben memnunum! Hemşerilerime teşekkür ediyorum!

Not: Haberimizin yazıldığı saat olan 18.30 itibariyle, Çanakkale Şehitlik ziyareti programının bu yılki son kafilesi, Beykoz’a dönmüş bulunuyor!

Söyleşi: Arzu Başlantı

Bu yılın son Çanakkale yolcuları da uğurlandı!